WOD

WOD

Gå til dagens WOD


WOD ”Workout Of the Day”
En CrossFit time varer normalt ca. 60 minutter. Selve WODén varer 5-30 minutter. Lengden på oppvarming, teknikktrening og uttøyning vil bli tilpasset deretter. Noen ganger jobber man først med ren styrke og avslutter med en kort og intensiv økt, mens andre ganger er det en kontinuerlig intensiv økt som varer nærmere halvtimen. De korte øktene vil ofte være som en full spurt, og det er overraskende for mange hvor sliten man kan bli på så kort tid! I en CrossFit time er det en eller flere utdannede instruktører som styrer timen og veileder deg underveis. Instruktøren følger med og ser at øvelsene utføres teknisk riktig, samtidig som du blir motivert til å yte ditt aller beste til enhver tid! Hver WOD tilpasses og skaleres til et nivå som passer for alle, uansett alder, kjønn og fysisk form. Noen WODér gjennomføres alene, mens andre er i team på to eller flere personer. Teamfølelse står høyt i fokus hos oss. Derfor rydder vi utstyret på plass etter alle er ferdig. Vi heier hverandre frem om vi er ferdig før andre.


CrossFit Styrke – effektiv styrketrening som fokuserer på de største muskelgruppene. Enkle baseøvelser, få repetisjoner, maks effekt!


CrossFit Metcon – Metcon står for Metabolic Conditioning. Variert og kombinert styrke- og kondisjonstrening. Bruk av både styrke- og kondisjonsøvelser for å øke styrke, forbrenning og kondisjon.


CrossFit Teknikk – du lærer hvordan du bør gjennomføre de ulike treningsøvelsene. Passer også for de som vil øke sin kunnskap innen vektløfting.